Wsparcie Radialight APP

Centrum wsparcia

Charakterystyka

Aplikacji można używać ze wszystkimi produktami Radialight wyposażonymi w łączność Wi-Fi.
Na chwilę obecną w tej wersji dostępne są serie Klima, Icon, Kyoto i Aethera.
Produkty z serii Kyoto i Aetherea w wersji podstawowej można podłączyć po zakupie opcjonalnego modułu Wi-Fi, który użytkownik może szybko i łatwo zainstalować samodzielnie.

System zdalnego sterowania wymaga, aby produkty były zainstalowane w środowisku, w którym dostępne jest połączenie internetowe z dostępem Wi-Fi oraz  posiadanie urządzenia mobilnego z systemem operacyjnym iOS lub Android i aktywnym połączeniem internetowym.

Zużycie danych zależy od tego, jak często korzystasz z aplikacji w celu sprawdzenia stanu urządzenia oraz ile razy wysyłane są polecenia lub zmieniane są ustawienia.
Dla celów czysto orientacyjnych można uwzględnić średnie dzienne zużycie wynoszące około 2 MB dla każdego zainstalowanego produktu.

Nie, w tej chwili produktami z gamy Radialight wyposażonymi w łączność Wi-Fi można sterować wyłącznie za pomocą aplikacji Radialight, a nie za pośrednictwem innych inteligentnych systemów, takich jak Apple HomeKit, Amazon Alexa itp.

Wymagania

Aplikacja jest dostępna w sklepach Apple Store i Play. Można ją łatwo znaleźć wpisując Radialight w polu wyszukiwania lub korzystając z poniższych linków:

Aplikacja jest obecnie dostępna na iPhone’a.

Produkty można podłączyć do sieci Wi-Fi 2,4 GHz IEEE 802.11 b/g/n z zabezpieczeniem WEP/WPA/WPA2, których nazwa lub hasło nie jest dłuższe niż 30 znaków.
Sieci Wi-Fi 5 GHz NIE są obsługiwane.

Konta użytkowników

Proces tworzenia konta użytkownika i rejestracji produktu w aplikacji wyjaśniony jest w naszych krótkich przewodnikach:

Przewodnik skrócony wyjaśniający sposób podłączenia grzejnika do aplikacji IOS

Przewodnik skrócony wyjaśniający sposób podłączenia grzejnika do aplikacji android

Jeśli masz konto, ale zapomniałeś hasła, możesz je bardzo łatwo zresetować.
Skorzystaj z dedykowanego linku na stronie logowania do aplikacji, podaj swój adres e-mail, a następnie naciśnij przycisk Resetuj hasło.
Otrzymasz wiadomość e-mail zawierającą link umożliwiający ustawienie nowego hasła.
Jeśli nie otrzymałeś wiadomości e-mail, sprawdź folder Spam/Wiadomości-śmieci w swojej skrzynce odbiorczej.

Tak, z tego samego konta można korzystać na wielu urządzeniach jednocześnie, dzięki czemu produkty może sprawdzać wiele osób.

Nie ma ograniczeń co do liczby stref i produktów, którymi możesz zarządzać za pomocą swojego konta.

Aby usunąć swoje konto przejdź do sekcji USTAWIENIA i naciśnij USUŃ KONTO.
Jeśli potwierdzisz swój wybór, Twoje dane zostaną usunięte z naszych serwerów.

Rejestracja urządzeń

Ponieważ pierwszym krokiem do wykonania jest podłączenie smartfona do sieci Wi-Fi wygenerowanej przez produkt. W tym celu należy otworzyć ustawienia swojego urządzenia mobilnego, wejść do sekcji Wi-Fi i wybrać sieć generowaną przez zakupiony produkt.
Nazwa sieci pojawia się jako Radialight_XXXX, a hasło do połączenia jest określone w instrukcji obsługi i samej aplikacji. Jeśli trzeba zarejestrować wiele produktów, zalecamy włączanie ich pojedynczo, aby uniknąć pomyłki z nazwami generowanych sieci.
Po nawiązaniu połączenia z produktem należy powrócić do aplikacji, która w ciągu 1 minuty wyświetli listę odebranych sieci Wi-Fi. Wybierz ten, do którego chcesz podłączyć grzejnik. Należy pamiętać, że sieć musi być wyposażona w łącze internetowe.

Wykorzystywanie przez Aplikację informacji związanych z sieciami Wi-Fi jest dozwolone wyłącznie pod warunkiem, że użytkownik wyraził zgodę na dostęp do lokalizacji urządzenia.
Jeśli nie zezwolisz aplikacji na dostęp do informacji o lokalizacji, nie będziesz mógł kontynuować rejestracji produktu.

Zezwolenia na dostęp do lokalizacji w Aplikacji Radilight APP na Android Zezwolenia na dostęp do lokalizacji w Aplikacji Radilight APP na IOS
Android iOS

JEŻELI NIE UDZIELISZ ŻĄDANEJ AUTORYZACJI, PODCZAS KONTYNUOWANIA REJESTRACJI APLIKACJA WYŚWIETLI KOMUNIKAT O BRAK POŁĄCZENIA Z PRODUKTEM, NAWET JEŚLI JESTEŚ Z NIM RZECZYWIŚCIE POŁĄCZONY I NIE BĘDZIE MOŻLIWE PRZEJŚCIE DALEJ.

Wykorzystywanie przez Aplikację informacji związanych z sieciami Wi-Fi jest dozwolone wyłącznie pod warunkiem, że użytkownik wyraził zgodę na dostęp do lokalizacji urządzenia.
Pozycja urządzenia jest wykrywana przez czujnik GPS, dlatego należy go włączyć:

Android iOS

Problem z połączeniem Radialight APP Android Problem z połączeniem Radialight APP IOS
Android iOS

Przed uzyskaniem dostępu do ustawień Wi-Fi Aplikacja kontaktuje się z naszymi serwerami w celu rozpoczęcia procedury rejestracji nowego produktu. Jeśli Twoje urządzenie mobilne nie ma aktywnego połączenia z Internetem (poprzez połączenie transmisji danych lub połączenie z siecią Wi-Fi z łącznością), aplikacja wyświetli komunikat o błędzie. Przywróć połączenie internetowe i spróbuj ponownie.

Komunikat „Nie wykryto produktu” pojawia się w przypadku wprowadzenia nieprawidłowego hasła, wyłączenia produktu lub przeniesienia się do lokalizacji, w której urządzenie mobilne nie może już połączyć się z siecią wygenerowaną przez produkt. Aby rozwiązać problem, podejdź bliżej produktu, sprawdź, czy jest prawidłowo włączony i przywróć połączenie pomiędzy urządzeniem mobilnym a siecią Wi-Fi wygenerowaną przez produkt. Po sprawdzeniu, że połączenie zostało przywrócone, wróć do aplikacji i naciśnij SPRÓBUJ PONOWNIE.

Obok nazwy każdej sieci Wi-Fi wykrytej przez produkt znajduje się przybliżona informacja o sile odbieranego sygnału.
Połączenie z sieciami o gorszej jakości może powodować nieprawidłowe działanie Aplikacji w wyniku nieprawidłowej wymiany informacji z naszymi serwerami.
W przypadku problemów zalecamy zainstalowanie produktu w miejscu, w którym sygnał jest silniejszy lub wyposażenie się we wzmacniacz/wzmacniacz sygnału dla sieci, z której chcesz korzystać.

Połączenie produktu z siecią Wi-Fi może nie działać z różnych powodów, np.:
– Wprowadzono nieprawidłowe hasło;
– Siła sygnału Wi-Fi jest zbyt słaba lub zmienna;
– Sygnał Wi-Fi, z którym chcesz się połączyć, nie jest już dostępny.
Sprawdź dostępność i jakość sygnału, a następnie wybierz SPRÓBUJ PONOWNIE, aby ponownie rozpocząć procedurę rejestracji.

Jeśli mimo różnych prób nie możesz zarejestrować produktu, sugerujemy przywrócenie ustawień fabrycznych i ponowną próbę. Skorzystaj z instrukcji obsługi produktu i postępuj w następujący sposób:
– Wykonaj reset urządzenia;
– Przywróć grzejnik do trybu punktu dostępowego;
– Wyłącz produkt głównym włącznikiem/wyłącznikiem znajdującym się po prawej stronie;
– Zamknij i ponownie otwórz aplikację;
– Włącz ponownie grzejnik głównym włącznikiem ON/OFF i odczekaj 30 sekund;
– Powtórz procedurę, aby dodać nowy produkt.

Aby ustawić tryb punktu dostępowego w Klima/Icon:
– Włącz grzejnik;
– Uzyskaj dostęp do menu Wi-Fi za pomocą klawisza „F”;
– trzymaj wciśnięty przycisk „+”, aż na wyświetlaczu pojawi się słowo „AP”.
Jak ustawić tryb punktu dostępowego w Klima/Icon?

Aby ustawić tryb punktu dostępowego w Klima/Icon:
– Włącz grzejnik;
– Wejdź do menu głównego, przytrzymując przycisk Zasilanie/Potwierdź;
– Wybierz Ustawienia > Wi-Fi;
– Użyj strzałek w górę/w dół, aby wybrać Punkt dostępu;
– Naciśnij przycisk Zasilanie/Potwierdź, aby zakończyć procedurę.
Jak ustawić tryb punktu dostępowego w Kyoto/Etherea?

Korzystanie z aplikacji

Aby wyświetlić sekcję ustawień Aplikacji należy wybrać HUB, czyli stronę główną i nacisnąć ikonę w prawym górnym rogu ekranu:

Wszystkie ustawienia dotyczące produktów danej strefy można wyświetlić naciskając środek ekranu podczas przeglądania strony głównej (HUB).
Parametry, które można ustawić to:
– Tryb działania;
– Wykrywanie otwartego okna;
– Wykrywanie obecności;
– Blokada klawiatury produktu;
– Temperatura komfortowa;
– Temperatura EKO.
Uwaga: ustawienia obowiązują bez rozróżnienia dla wszystkich produktów należących do strefy. Jeżeli produkt musi być zarządzany z innymi parametrami, konieczne jest utworzenie nowego obszaru, który będzie go obsługiwał.

Tryb otwartego okna - Radialigt APP Tryb „otwartego okna”
Funkcja ta pozwala na rozpoznanie otwarcia okna i automatyczne ustawienie trybu przeciwzamrożeniowego.
Czujnik otwartego okna Czujnik otwartego okna
Dzięki tej funkcji produkt jest w stanie wykryć obecność osób w pomieszczeniu i automatycznie dostosować poziom ogrzewania.
Blokada klawiszy Blokada klawiszy<
Istnieje możliwość zablokowania sterowania produktu, aby zapobiec przypadkowej zmianie ustawień przez osoby nieupoważnione.

Aby dowiedzieć się więcej o charakterystyce różnych funkcji, zapoznaj się z instrukcją obsługi produktu. W zależności od zakupionego modelu niektóre funkcje mogą być niedostępne

Dolna część ekranu, na której wyświetlane są wszystkie ustawienia strefy, dedykowana jest liście urządzeń do niej należących.
Obecność symbolu płomienia obok nazwy oznacza, że ​​w tym momencie urządzenie pracuje i ogrzewa pomieszczenie.
Czy można sprawdzić, czy urządzenie jest włączone?

Komunikat pojawia się, jeżeli funkcja jest aktywna i wykryto otwarte okno.
Tryb pracy produktu jest automatycznie ustawiany na przeciwzamrożeniowy, aby zminimalizować straty energii. Istnieje możliwość zignorowania informacji lub przywrócenia normalnego działania poprzez naciśnięcie przycisku RESET lub symbolu trybu przeciwzamrożeniowy, który pojawia się po prawej stronie nazwy produktu:
Dlaczego pojawia się komunikat „Nie jest Ci zimno”?

Może się zdarzyć, że nie wszystkie produkty należące do danego obszaru będą w tym samym trybie.
Sytuacja ta, zwykle związana z ręczną modyfikacją trybu urządzenia, może dotyczyć trybu pracy, stanu czujników lub wartości temperatur Komfort i Eco.
Jeżeli tak się stanie, Aplikacja podświetla parametr niezgodny w obrębie strefy, wyświetlając następujący symbol:
Na jednym lub kilku ustawieniach widzę dziwny symbol. Co to znaczy?

Na urządzeniach z systemem Android wejdź na ekran strefy, którą chcesz usunąć i naciśnij przycisk USUŃ STREFĘ na dole strony.
W przypadku użytkowników systemu iOS obszar można usunąć, naciskając jego opis i przesuwając palcem od prawej do lewej, aż pojawi się przycisk Usuń.
Uwaga: nie można usunąć obszaru, jeśli zawiera jeden lub więcej produktów.Przed przystąpieniem do eliminacji przenieś produkty do innych obszarów.

Aby wyświetlić listę produktów należy wybrać HUB, czyli stronę główną i nacisnąć ikonę w lewym górnym rogu ekranu:

Otwórz listę produktów naciskając ikonę widoczną w lewym górnym rogu, gdy jesteś w Hubie. Następnie skorzystaj z menu dostępnego po naciśnięciu 3 kropek po prawej stronie nazwy produktu, aby wybrać pozycję USUŃ.

Programowanie

Plan tygodniowy reprezentuje dzień lub zestaw dni, dla których należy określić konkretny profil czasu pracy.
Wszystkie dni, na które chcesz ustawić tę samą operację, muszą należeć do tego samego planu tygodniowego. Jeśli w programie utworzono wiele planów tygodniowych, każdy dzień tygodnia można przypisać tylko do jednego z nich.
Zgodnie z tą logiką program domyślny przedstawia plan tygodniowy obejmujący wszystkie dni od poniedziałku do piątku oraz drugi obejmujący sobotę i niedzielę.
Aby ustawić tę samą operację dla wszystkich dni tygodnia, wystarczy zdefiniować pojedynczy plan tygodniowy. Aby zróżnicować działanie na każdy dzień, należy stworzyć 7 odrębnych planów tygodniowych.

W każdym planie tygodniowym zdefiniowane są przedziały czasowe umożliwiające ustawienie trybu pracy Komfort, Eco lub Ochrona przed zamarzaniem o różnych porach dnia.

Jeśli na przykład chcesz mieć tryb Komfort od 08:00 do 10:00, a tryb Eco we wszystkich pozostałych godzinach, konieczne będzie utworzenie 3 przedziałów czasowych:

– W pierwszym przypadku tryb Eco należy ustawić w godzinach od 00:00 do 08:00;
– W drugim przypadku tryb Komfort należy ustawić w godzinach od 08:00 do 10:00;
– W przypadku trzeciego tryb Eco należy ustawić w godzinach od 10:00 do 00:00.

Nigdy nie należy ustawiać trybu Przeciw zamarzaniu, gdyż jest to tryb domyślny dla godzin, w których nie jest zdefiniowany tryb pracy Komfort lub Eco. Dlatego jeśli chcesz mieć tryb Komfort od 08:00 do 10:00, a tryb Przeciwzamrożeniowy we wszystkich pozostałych godzinach, po prostu utwórz pojedynczy przedział czasowy od 08:00 do 10:00 i przypisz do niego tryb Komfort.

Nie wolno nigdy ustawiać trybu przeciw zamarzaniu, ponieważ jest on zawsze aktywny w godzinach i dniach, w których nie ustawiono pracy w trybie Komfort lub Eco.

Aby zmienić program należy otworzyć ekran szczegółów  i wybrać zaprogramowany tryb pracy. Po ustawieniu zaprogramowanego trybu pracy widoczna jest nazwa programu referencyjnego. Aby to zmienić, wystarczy nacisnąć nazwę aktywnego programu i uzyskać dostęp do wyboru jednego z dostępnych programów.

Na urządzeniach z systemem Android przejdź do ekranu programu, który chcesz usunąć i naciśnij przycisk USUŃ PROGRAM na dole strony.

W systemie iOS program można usunąć, uzyskując dostęp do listy programów, a następnie przeciągając nazwę programu, który chcesz usunąć, od prawej do lewej.

Jeżeli program jest przypisany do jednej lub większej liczby stref, automatycznie zostaje przypisany pierwszy program na liście, którego jednak nigdy nie można usunąć.

Zużycie energii

Informacje o zużyciu wyświetlane są zarówno na stronie głównej (HUB), jak i w konkretnej sekcji Zużycie dostępnej po kliknięciu ikony zawsze widocznej w prawym dolnym rogu.
HUB wyświetla trend zużycia z ostatnich 7 dni wraz z ogólną szacunkową wartością zużytej energii wyrażoną w kWh.
W sekcji Zużycie można analizować różne okresy (24 godziny, 7 dni lub 30 dni), a także aktywować porównania i przeglądać szacunkowy koszt (szacowany koszt jest widoczny jedynie po włączeniu odpowiedniej opcji w sekcji Ustawienia i określeniu jednostkowego kosztu energii).

Jeżeli w sekcji ustawień został aktywowany alarm zużycia, ustawiając próg, po przekroczeniu którego ma zostać otrzymane powiadomienie, kolor tła wykresów może zmienić się z zielonego na żółty i czerwony.
Kolor zielony wskazuje, że całkowite zużycie wszystkich stref zsumowanych jest mniejsze od ustalonego progu.
Kolor żółty oznacza, że ​​suma wartości przekracza 95% progu, kolor czerwony oznacza przekroczenie wartości zadanej.
Uwaga: kolor tła zmienia się tylko dla wybranego okresu czasu, dla którego w sekcji Ustawienia zdefiniowano próg zużycia.
Jeśli, na przykład, limit został ustawiony na tydzień, kolor tła zmieni się, gdy przedstawione zostanie zużycie z ostatnich 7 dni, natomiast te odnoszące się do 24 godzin lub 30 dni będą zawsze miały zielone tło, niezależnie od tego, czy zostały one przekroczone w stosunku do ustalonego progu.

Aplikacja umożliwia podgląd szacunkowego kosztu energii zużywanej przez Twoje produkty.
W tym celu niezbędne jest jednak podanie w sekcji Ustawienia średniego kosztu energii.

Powiadomienia

Powiadomienia należy aktywować w sekcji Ustawienia, do której dostęp można uzyskać rozpoczynając od strony głównej (HUB) i naciskając odpowiednią ikonę w prawej górnej części ekranu:

Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie zadzwoń lub napisz